אתר ההנצחה קבריו (Cabrillo National Monument) בסן דייגו

עזרה בתכנון טיול לסן דייגו? השאירו פרטים 👇

גלו את הפלאים ההיסטוריים והטבעיים של האנדרטה הלאומית קברילו, הממוקמת בסן דייגו, קליפורניה, ולמדו על משמעותה בהיסטוריה האמריקאית.

הקדמה: ההיסטוריה העשירה והיופי הטבעי של האנדרטה הלאומית קברילו

שוכן בקצה הדרומי ביותר של חצי האי פוינט לומה בסן דייגו, קליפורניה, שוכנת האנדרטה הלאומית קברילו. הפארק ששטחו 160 דונם הוקם בשנת 1913 כדי להנציח את הגעתו של חואן רודריגז קברילו, החוקר האירופי הראשון שדרך בחוף המערבי של ארצות הברית. ההיסטוריה העשירה והיופי הטבעי של הפארק הופכים אותו ליעד חובה עבור מקומיים ותיירים כאחד.

עם נוף מרהיב של האוקיינוס השקט ומפרץ סן דייגו, אנדרטת קברילו הלאומית היא מיקום מעולה למבקרים בו יכולים להתרשם מהיופי של קו החוף של דרום קליפורניה. הצוקים הסלעיים של הפארק, החופים החוליים ובעלי החיים והצומח המגוונים הופכים אותו למקום אידיאלי לטיולים רגליים, צפרות וחקירת פלאי הטבע של האזור.

בלב הפארק שוכן מרכז המבקרים קברילו, בו יכולים המבקרים ללמוד עוד על ההיסטוריה של הפארק ועל חייו של חואן רודריגז קברילו. המרכז מציע תערוכות אינטראקטיביות, תוכניות חינוכיות וחנות ספרים בה יכולים המבקרים לרכוש מזכרות וספרים על ההיסטוריה והנוף הטבעי של הפארק.

המאפיין האיקוני ביותר של הפארק הוא מגדלור אולד פוינט לומה, שניצב על הנקודה הגבוהה ביותר של הפארק. המגדלור פעל מ-1855 עד 1891 ושיחק תפקיד מכריע בהנחיית ספינות בבטחה לתוך מפרץ סן דייגו. כיום, המבקרים יכולים לסייר במגדלור וללמוד על חיי היומיום של שומרי המגדלור ובני משפחותיהם.

בנוסף למגדלור, נמצא בפארק גם פורט רוזקראנס, מיתקן צבאי לשעבר שמילא תפקיד משמעותי במלחמת העולם השנייה. המבקרים יכולים לחקור את ההיסטוריה הצבאית של המבצר וללמוד על הגברים והנשים האמיצים ששירתו שם.

סקירה כללית של האנדרטה הלאומית קברילו, המציגה את היופי הטבעי ואת ציוני הדרך ההיסטוריים שלה
סקירה כללית של האנדרטה הלאומית קברילו, המציגה את היופי הטבעי ואת ציוני הדרך ההיסטוריים שלה

מי היה חואן רודריגס קברילו?

חואן רודריגז קברילו היה מגלה ארצות פורטוגלי שהפליג תחת דגל ספרד במהלך עידן החקר במאה ה-16. הוא נולד בפורטוגל בשנת 1499 ולאחר מכן עבר לספרד, שם הפך לנווט וחוקר מיומן. בשנת 1542, קברילו הוזמן על ידי הכתר הספרדי להוביל משלחת לחקור את המים הלא ידועים של החוף המערבי של צפון אמריקה.

המשלחת של קברילו כללה שלוש ספינות, סן סלבדור, ויקטוריה וסן מיגל. הם הפליגו מנווידד, מקסיקו, ביוני 1542 ועשו את דרכם במעלה חופי קליפורניה. בדרך נתקל קברילו בכמה שבטים אינדיאנים ויצר איתם יחסי ידידות.

המשלחת של קברילו הגיעה עד צפונה למה שמכונה כיום הנהר הרוסי בצפון קליפורניה לפני שחזרה לאחור עקב תנאי מזג אוויר קשים. בדרכם חזרה לאורך החוף, סבל קברילו מפציעה ברגלו שהובילה בסופו של דבר למותו. הוא נקבר באחד מאיי התעלה מול חופי דרום קליפורניה.

מדוע האנדרטה נקראת על שם קברילו?

האנדרטה הלאומית קברילו בסן דייגו נקראת על שמו של חואן רודריגז קברילו, החוקר הפורטוגלי שהוביל את המשלחת האירופית הראשונה לחוף המערבי של ארצות הברית. האנדרטה הוקמה בשנת 1913 כדי להנציח את מסעו ההיסטורי של קברילו ולחגוג את היופי הטבעי והמשמעות התרבותית של האזור. בחלק זה, נחקור את הסיבות מאחורי שם האנדרטה.

  • תפקידו של קברילו בהיסטוריה של קליפורניה:
    משלחתו של קברילו לחוף המערבי של ארצות הברית במאה ה-16 סימנה את תחילת החקירה האירופית והקולוניזציה של האזור. הדיווחים שלו על המשאבים הטבעיים של האזור ופוטנציאל הסחר עם אסיה מילאו תפקיד משמעותי בעידוד המשך החקירה וההתיישבות של האזור. משלחתו של קברילו גם יצרה יחסי ידידות עם כמה שבטים אינדיאנים לאורך החוף, והנחתה את הבמה לאינטראקציות עתידיות בין מתיישבים אירופאים ואינדיאנים באזור.
  • כיבוד מורשתו של קברילו:
    האנדרטה הלאומית של קברילו הוקמה בשנת 1913 כדי לכבד את מורשתו של חואן רודריגז קבריו כמגלה ארצות וכדי להנציח את מסעו ההיסטורי לחוף המערבי של ארצות הברית. האנדרטה כוללת מספר תערוכות ותצוגות המדגישות את המשלחת של קברילו ואת המשמעות התרבותית של האזור. המבקרים באנדרטה יכולים לחקור את בריכות הגאות והשפל, לטייל בשבילים הציוריים ולצפות בנופים פנורמיים של מפרץ סן דייגו והאוקיינוס השקט.

 

הפסל של קברילו המשקיף על האנדרטה
הפסל של קברילו המשקיף על האנדרטה

"המסע מתחיל": משלחתו של קברילו לחוף קליפורניה

בשנת 1542, חואן רודריגז קברילו הפליג מנבידד, נמל ספרדי במקסיקו של היום, במטרה לחקור את החוף המערבי של ארצות הברית. המשלחת כללה שלוש ספינות וצוות של כ-200 איש. קברילו נבחר על ידי המשנה למלך הספרדי של ספרד החדשה להוביל את המשלחת בשל ניסיונו כמלח וכנווט.

  • ניווט בלא ידוע:
    קברילו וצוותו התמודדו עם אתגרים רבים במסעם במעלה החוף, כולל ניווט במים לא ידועים, תנאי מזג אוויר קשים ופעולות איבה עם כמה מהשבטים האינדיאנים שבהם נתקלו. למרות האתגרים הללו, הצליח קברילו לחקור חלק גדול מקו החוף של קליפורניה, תוך שהוא מתאר את המפרצים, הנהרות והנמלים של האזור. הדיווחים שלו על המשאבים הטבעיים של האזור ופוטנציאל הסחר עם אסיה מילאו תפקיד משמעותי בעידוד המשך החקירה וההתיישבות של האזור.
  • גילוי מפרץ סן דייגו:
    אחד משיאי המשלחת של קברילו היה גילוי מפרץ סן דייגו. המפרץ זוהה לראשונה על ידי קברילו ב-28 בספטמבר 1542, והוא קרא לו "סן מיגל" על שם ספינת הדגל שלו. הנמל הטבעי של המפרץ ומיקומו האסטרטגי הפכו אותו לאתר חשוב להתנחלויות אירופיות עתידיות ומתקנים צבאיים. כיום, המבקרים באנדרטה הלאומית של קברילו יכולים לחקור את המפרץ וללמוד על ההיסטוריה והחשיבות התרבותית שלו.

 

מגדלור אולד פוינט לומה: מגדלור של היסטוריה

ניצב גבוה על הצוקים מעל מפרץ סן דייגו, מגדלור אולד פוינט לומה הוא ציון דרך היסטורי שעמד במבחן הזמן. המגדלור נבנה בשנת 1855, שימש להנחיית ספינות אל הנמל עד שהוצא משימוש בשנת 1891. כיום, המגדלור משמש כמוזיאון, המציע למבקרים הצצה לחייו של שומר מגדלור במאה ה-19.

המגדלור הוא דוגמה יפה לארכיטקטורת התחייה הגותית של אמצע המאה ה-19, עם המגדל הייחודי והגג האדום שלו בולטים על רקע השמים הכחולים. המבקרים יכולים לטפס במדרגות הלולייניות לראש המגדל, שם הם יכולים ליהנות מנופים פנורמיים של מפרץ סן דייגו והאוקיינוס השקט. בימים בהירים, מבקרים יכולים אפילו לראות עד מקסיקו.

המוזיאון שבתוך המגדלור מציע למבקרים מבט מרתק על החיים כשומר מגדלור בשנות ה-1800. המבקרים יכולים לראות את מגורי המגורים, ששוחזרו למצבם המקורי, וללמוד על שגרת החיים והאחריות של שומרי המגדלור. במוזיאון יש גם תערוכות על ההיסטוריה של המגדלור ותפקידו בהדרכת ספינות לתוך מפרץ סן דייגו.

אחת התערוכות המעניינות ביותר במוזיאון היא עדשת פרנל, ששימשה למיקוד האור מהמגדלור ולהנחות ספינות בבטחה אל הנמל. העדשה היא פיסת טכנולוגיה מרתקת, עם מנסרות הזכוכית המורכבות ומסגרת המתכת שלה. המבקרים יכולים ללמוד על ההיסטוריה של עדשת פרנל וחשיבותה בניווט ימי.

מגדלור אולד פוינט לומה, מבנה היסטורי בתוך האנדרטה
מגדלור אולד פוינט לומה, מבנה היסטורי בתוך האנדרטה

מה יכולים המבקרים ללמוד במרכז המבקרים בקברילו?

מרכז המבקרים של קברילו הוא המקום המושלם להתחיל את המסע שלך אל ההיסטוריה והיופי הטבעי של האנדרטה הלאומית קברילו. המרכז מציע מגוון רחב של תערוכות ותצוגות המציגות את ההיסטוריה והתרבות של האזור, כמו גם את מאפייני הטבע הייחודיים שלו.

המבקרים יכולים ללמוד על חייו ומורשתו של חואן רודריגז קברילו, החוקר שגילה לראשונה את מפרץ סן דייגו בשנת 1542. במרכז יש תערוכות על חייו והקריירה של קברילו, כמו גם מסעו ההיסטורי לאורך חופי קליפורניה.

בנוסף לתערוכות ההיסטוריות שלו, מרכז המבקרים מציע גם תצוגות על המאפיינים הטבעיים של האנדרטה הלאומית קברילו. המבקרים יכולים ללמוד על הצמחים ובעלי החיים הייחודיים שקוראים לפארק בית, כמו גם על הגיאולוגיה והאקולוגיה של האזור.

אחת התערוכות הפופולריות ביותר במרכז המבקרים היא תערוכת הלווייתנים, המציגה את חייהם והתנהגותם של היצורים המלכותיים הנודדים במימי מפרץ סן דייגו. המבקרים יכולים ללמוד על המינים השונים של הלווייתנים, דפוסי הנדידה שלהם והאיומים שהם מתמודדים איתם בטבע.

במרכז המבקרים יש גם חנות ספרים, בה יכולים המבקרים לרכוש ספרים, מפות ופריטים נוספים הקשורים להיסטוריה ולמאפיינים הטבעיים של הפארק. חנות הספרים היא מקום נהדר לאסוף מזכרות ומתנות לחברים ולמשפחה בבית.

לבסוף, מרכז המבקרים מציע מגוון תוכניות ואירועים חינוכיים לאורך השנה, כולל סיורים מודרכים, שיחות ריינג'רים ותערוכות מיוחדות. המבקרים יכולים לבדוק באתר האינטרנט של הפארק או לעצור במרכז המבקרים כדי ללמוד על אירועים ופעילויות קרובים.

בריכות גאות: חקור את הפלאים המימיים של קברילו

אנדרטת קברילו הלאומית היא ביתם של מגוון בריכות גאות מרתקות, שהן תצורות סלע טבעיות שמתמלאות במי ים בזמן הגאות. בריכות אלו מהוות בית למגוון מגוון של חיים ימיים, כולל כלניות, סרטנים, כוכבי ים ועוד.

חקר בריכות הגאות היא פעילות פופולרית בקרב המבקרים באנדרטה הלאומית של קברילו, ויש כמה אזורים בתוך הפארק שבהם מבקרים יכולים לגשת לפלאי המים הייחודיים הללו. שני האזורים הפופולריים ביותר לאיגור גאות הם קו החוף הסלעי ליד מגדלור אולד פוינט לומה והאזור סביב בריכות הגאות שליד פסל קברילו.

המבקרים מוזמנים לחקור את בריכות הגאות, אך חשוב לעשות זאת בזהירות ובכבוד. החיים הימיים בבריכות הגאות שבריריים ועדינים, ועל המבקרים להימנע מלגעת או להפריע לכל אחד מהיצורים שהם נתקלים בהם.

בנוסף לכבוד לחיים הימיים, על המבקרים להיות מודעים גם לגאות והשפל כאשר הם חוקרים את בריכות הגאות. חשוב לבדוק את תרשימי הגאות והשפל לפני היציאה ולהיות מודעים לגאות העולים ויורדים. קל להיתפס בבריכות הגאות כאשר הגאות מגיעה, כך שמבקרים תמיד צריכים להיות מודעים לסביבתם ולתכנן בהתאם.

מבקרים שרוצים ללמוד עוד על בריכות הגאות והשפל והיצורים הימיים המאכלסים אותן יכולים להשתתף באחת מהתוכניות בהנחיית הריינג'רים של הפארק או לאסוף את אחד ממדריכי שדה בריכת הגאות הזמינים במרכז המבקרים.

איזה תפקיד שיחק פורט רוזקרנס במלחמת העולם השנייה?

במהלך מלחמת העולם השנייה, לפורט רוזקרנס היה תפקיד מכריע בהגנה על ארצות הברית. המבצר שימש כבסיס צבאי ושימש מרכז מרכזי להגנת החוף.

באותה תקופה, סן דייגו נחשבה למיקום אסטרטגי בשל קרבתה לאוקיינוס השקט והפוטנציאל להתקפות אויב. פורט רוזקראנס היה אחד מכמה מתקנים צבאיים באזור שמילאו תפקיד חיוני בהגנה על החוף והאומה.

המבצר היה ביתם של מספר סוללות ארטילריה, כולל Battery Point Loma, Battery Whistler ו-Battery McGrath. סוללות אלו היו מצוידות בתותחים כבדים ובכלי נשק מתקדמים אחרים שיכולים לשמש להגנה מפני ספינות ומטוסי אויב.

בנוסף לתפקידו בהגנה על החוף, שימש פורט רוזקרנס גם כמרכז אימונים לאנשי צבא. חיילים ומלחים יקבלו הכשרה במגוון תחומים, כולל קליעה, ניווט וטקטיקה.

לאחר סיום המלחמה המשיך פורט רוזקרנס לשמש כבסיס צבאי עוד כמה עשורים. בסופו של דבר הוא הוצא משימוש ב-1963 והפך לחלק מהאנדרטה הלאומית קברילו.

כיום, המבקרים יכולים לחקור את שרידי מבצר רוזקראנס וללמוד על תפקידו החשוב במלחמת העולם השנייה. רבים מהמבנים והמבנים הישנים עדיין עומדים על תילם, כולל עמדות האקדח של Battery Point Loma והצריפים הצבאיים לשעבר.

גילוי החי והצומח הטבעי של סן דייגו

האנדרטה הלאומית של קברילו היא ביתם של מגוון רחב של חי וצומח הייחודי לאזור סן דייגו. המבקרים בפארק יכולים לחקור את המערכות האקולוגיות השונות הקיימות בגבולותיו, החל מאזור הגאות הסלעי ועד לשחופת המרווה של החוף.

אחת האטרקציות הפופולריות ביותר בפארק היא שביל ה-Coastal Sage Scrub Trail, שלוקח את המבקרים בלולאה של 0.5 קילומטרים דרך אחת מהכתמים האחרונים שנותרו של שיב מרווה חופי באזור. מערכת אקולוגית זו היא ביתם של מגוון מיני צמחים ובעלי חיים המותאמים לאקלים הים תיכוני היבש של דרום קליפורניה.

קהילות צמחים אחרות שניתן למצוא בתוך הפארק כוללות בתי גידול צ'פארל, גדות וביצות. כל אחד מבתי הגידול הללו תומך במערך ייחודי של מיני צמחים ובעלי חיים שניתן לצפות בהם על ידי המבקרים.

הפארק הוא גם ביתם של מגוון חיות בר, כולל כמה מינים של ציפורים, זוחלים ויונקים. צופי ציפורים ישמחו לזהות מינים כמו לוכד קליפורניה, יונק הדבש של אנה והכחול המערבי.

למי שמתעניין בחיים ימיים, אזור הגאות והשפל הוא ביתם של מגוון יצורים כמו כוכבי ים, כלניות וסרטנים. טייפולינג היא פעילות פופולרית בפארק, והמבקרים יכולים ללמוד על המינים השונים שקוראים לבריכות הסלעיות הללו בית.

בנוסף ליופי הטבעי שלו, הפארק מציע גם מגוון תוכניות חינוכיות וסיורים מודרכים למבקרים בכל הגילאים. תוכניות אלו מכסות מגוון נושאים, מההיסטוריה של הפארק ועד לביולוגיה של מיני הצמחים והחי שלו.

מסלולי הליכה: אילו מסלולים נופיים אתה יכול לחקור?

אנדרטת קברילו הלאומית מציעה מגוון מסלולי הליכה המתפתלים בין הנופים הטבעיים המדהימים של הפארק. מצוקי חוף ועד בריכות גאות ושפל, שבילים אלה מציעים למבקרים הזדמנות לחקור את הגיאוגרפיה הייחודית של הפארק וללמוד על ההיסטוריה העשירה שלו. הנה רק כמה ממסלולי ההליכה הפופולריים ביותר באנדרטה הלאומית של קברילו.

  • 1. שביל בייסייד:
    שביל קל זה באורך 0.5 מייל לוקח את המבקרים לאורך החוף של מפרץ סן דייגו, ומציע נופים מדהימים של קו הרקיע של העיר וגשר קורונדו. לאורך הדרך, מטיילים יכולים לעצור במגדלור אולד פוינט לומה ובמרכז המבקרים של אנדרטת קברילו הלאומית.
  • 2. שביל חוף:
    לטיול ארוך יותר, שביל החוף באורך 2.5 קילומטרים מציע נופים עוצרי נשימה של האוקיינוס השקט וקו החוף המפורץ. שביל זה לוקח את המבקרים דרך שיחי המרווה של החוף ובתי הגידול הצ'פרלים, ומציע הזדמנות לזהות חיים ימיים בבריכות הגאות והשפל.
  • 3. שביל הגאות והשפל:
    שביל קצר זה באורך 0.2 מייל לוקח את המבקרים אל אזור הגאות הסלעי, שם הם יכולים לחקור את בריכות הגאות ולצפות ביצורים החיים שם. ריינג'רס מציעים טיולי בריכות גאות מודרכים, המספקים הבנה עמוקה יותר של המערכות האקולוגיות המרתקות הללו.

    לא משנה באיזה מסלול המבקרים בוחרים, הם בטוח יתוגמלו בנופים מדהימים ובהערכה עמוקה יותר ליופי הטבעי של סן דייגו. לאורך הדרך, מטיילים יכולים להבחין במגוון מינים של צמחים ובעלי חיים, לרבות שיחי מרווה על החוף, צ'פארל וחיים ימיים בבריכות הגאות.

 

"נוף ששווה אלף מילים": נופים פנורמיים של סן דייגו

האנדרטה הלאומית של קברילו ידועה בזכות הנופים הפנורמיים המדהימים של סן דייגו והסביבה. מהנקודה הגבוהה ביותר בפארק, המבקרים יכולים לחזות בנוף מרהיב של האוקיינוס השקט, מפרץ סן דייגו וקו הרקיע של העיר.

אחד הנופים האיקוניים ביותר בקברילו הוא מגדלור פוינט לומה, היושב על הפסגה הגבוהה ביותר של הפארק. המבקרים יכולים לטפס לראש המגדלור וליהנות מנוף של 360 מעלות של האזור שמסביב. בימים בהירים אפשר לראות את כל הדרך למקסיקו ומחוצה לה.

נקודה פופולרית נוספת לתצפית על הנוף היא נוף הלוויתן, שמציע נוף פנורמי של האוקיינוס וקו החוף המפורץ. אזור זה נקרא על שם הלווייתנים האפורים הנודדים לאורך החוף מדי שנה, ומבקרים יכולים לפעמים לזהות יצורים מלכותיים אלה מהנוף.

למבט מקרוב על היופי הטבעי של הפארק, המבקרים יכולים לטייל לאורך שביל בייסייד, שמציע נופים של מפרץ סן דייגו וקו הרקיע של העיר. השביל הזה מהמם במיוחד בשקיעה, כשהשמים צבועים בגוונים של ורוד וכתום.

לבסוף, שום ביקור באנדרטה הלאומית של קברילו לא יהיה מושלם ללא עצירה במרכז המבקרים של הפארק, המציע מגוון תערוכות ותצוגות על ההיסטוריה של הפארק ונפלאות הטבע. ממרפסת התצפית של המרכז, המבקרים יכולים לחזות בנופים עוצרי נשימה של האוקיינוס ושל ציוני הדרך האייקוניים של הפארק.

האירועים השנתיים של קברילו: למה אתה יכול לצפות?

האנדרטה הלאומית של קברילו מארח מגוון אירועים שנתיים המציעים למבקרים הזדמנות לחוות את הפארק בדרכים חדשות וייחודיות. אחד האירועים הפופולריים ביותר הוא פסטיבל קברילו, שמתקיים מדי אוקטובר כדי לחגוג את הגעתו של חואן רודריגז קברילו למפרץ סן דייגו. הפסטיבל כולל ריקודים אינדיאנים מסורתיים, מוזיקה וסיפורים, כמו גם שחזורים היסטוריים ופעילויות תרבותיות אחרות.

באביב, המבקרים יכולים להשתתף ב-Whale Watch Weekend של הפארק, המציע טיולים מודרכים וסיורי צפייה בלווייתנים כדי לזהות את הלווייתנים האפורים הנודדים לאורך החוף. אירוע זה הוא הזדמנות מצוינת ללמוד על היצורים המפוארים הללו ותפקידם במערכת האקולוגית.

בנוסף לאירועים השנתיים הללו, האנדרטה הלאומית של קברילו מארחת גם מגוון תוכניות בהובלת ריינג'רים לאורך השנה. תוכניות אלו מכסות מגוון נושאים, מההיסטוריה הטבעית של הפארק ועד למורשת התרבותית שלו. המבקרים יכולים להצטרף לטיולים מודרכים, שיחות ופעילויות אחרות כדי ללמוד עוד על המאפיינים וההיסטוריה הייחודיים של הפארק.

מסקנה: ביקור לזכור

לסיכום, ביקור באנדרטה הלאומית של קברילו הוא חוויה שלא תשכחו במהרה. מההיסטוריה העשירה של הפארק ועד ליופי הטבעי המדהים שלו, יש משהו לכולם ליהנות. בין אם אתם מעוניינים לחקור את בריכות הגאות והשפל, לטייל בשבילים ציוריים או ללמוד על המורשת התרבותית של הפארק, אין ספק שתהיה לכם זמן בלתי נשכח.

כשתחקור את הפארק, הקפד לחזות בנופים הפנורמיים של סן דייגו וקו החוף שמסביב. הנופים מאנדרטת קברילו הם באמת עוצרי נשימה ומציעים פרספקטיבה ייחודית על הנוף הטבעי והתרבותי של האזור.

בנוסף לאטרקציות הרבות שבה, האנדרטה הלאומית של קברילו היא גם ביתם של צוות מסור של ריינג'רים ומתנדבים שמתלהבים לשתף את המבקרים בסיפור הפארק. הם תמיד זמינים לענות על שאלות, להציע עצות ולספק הדרכה כיצד להפיק את המרב מהביקור שלך.

אנדרטת קברילו הלאומית בסן דייגו:

שם מקום מבוסס עלות אורח
אנדרטת קברילו הלאומית סאן דיאגו קליפורניה 14 באוקטובר 1913 ₪25.00 (87.36 ₪)
אנדרטת קברילו הלאומית אנדרטה לאומית 1,400 דונם (5.7 קמ"ר) 9:00 עד 17:00
אנדרטת קברילו הלאומית 9:00 עד 17:00 (619) 557-5450 חינם
אנדרטת קברילו הלאומית Old Point Loma Lighthouse, Tidepools, סוללות צבאיות 1800 Cabrillo Memorial Dr, San Diego, CA 92106 https://www.nps.gov/cabr/index.htm

אנדרטת קברילו הלאומית היא יעד חובה לבקר עבור כל מי שמעריך את יופיו של הטבע ואת ההיסטוריה העשירה של החוף המערבי של אמריקה.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בסן דייגו מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!

דילוג לתוכן